نماد اعتماد دو ساله اما پولی شد!

نماد اعتماد دو ساله اما پولی شد!

صاحبان اینماد در اولین تمدید اعتبار نماد الکترونیکی خود در سال 1398 پس از رفع نقایصی که معمولا مبهم و سلیقه ای دیده می شود، با فرم پرداخت برای نماد الکترونیک مواجه می شوند که در سال های گذشته خبری از آن نبود. این هزینه حاصل مصوبه ای است که در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تصویب شده است.

طبق مصوبه‌ ۲۸۸ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات به منظور ارتقاء کیفیت سرویس، نماد اعتماد الکترونیکی از این به بعد با اعتبار دو ساله و دریافت هزینه‌ی ۱۷۵ هزار تومانی اعطا می‌شود.(تاریخ تصویب ۹۷/۱۲/۰۵)

با احتساب حداقل 53000 کسب و کار دارای نماد اعتماد الکترونیک مبلغ عائدی برای این مصوبه بالغ بر ۹۲۷۵۰۰۰۰۰۰۰ یعنی حدود 9 میلیارد و سیصد میلیون تومان در هر دو سال خواهد شد. امیدواریم این مبلغ در جهت ارتقای کیفیت سرویس و خدمات دهی اینماد صرف شود و از مراکز نظارتی انتظار میرود که به صورت دقیق محل دخل و خرج این مبالغ را مد نظر قرار دهند.

مصوبه 288 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات - هزینه نماد اعتماد

متن مصوبه 288 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات را در زیر مشاهده کنید:

بسمه تعالی

مصوبه جلسه شماره 288 مورخ 05 / 12 / 1397

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 288 مورخ 05/ 12/ 1397 با استناد به تبصره ماده واحده قانون تعیین تعرفه هاي1396 خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مصوب 20/ 3/ 1393، پیشنهاد شماره 60/278307 وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی و نوع و تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی با شناسه 13061566100 سازمان اداري و
استخدامی کشور را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده 1- مجوز نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و با هدف شناسنامه‌دار کردن و احراز صلاحیت واحدهاي کسب‌وکار الکترونیکی، پس از احراز هویت مالک کسب‌وکار، قانونمندي کسب‌وکار، صحت کدپستی مکان کسب‌وکار، رعایت موارد ضروري در بستر الکترونیکی کسب‌وکار (ارایه پیش فاکتور یا نمایش سبد خرید، کامل و شفاف بودن فرآیند فروش/خرید، امکان ثبت شکایت توسط مشتریان، درج اطلاعات مالک کسب‌وکار (صاحب امتیاز نماد) و نحوه تماس، درج قوانین و مقررات مربوطه و اعلام صریح تبعیت از قواعد حمایتی مصرفکننده مندرج در قانون تجارت الکترونیکی) صادر میشود. منظور از کسب‌وکار الکترونیکی، کسب‌وکاري است که از طریق آن عرضه/ ارایه و یا فروش/خرید کالا یا خدمت در بستر الکترونیکی، با واسطه یا بیواسطه و با استفاده از وسائل ارتباط از راه دور صورت میپذیرد.

ماده 2- سقف تعرفه صدور و تمدید مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، مبلغ یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ( 1,750,000 ) ریال تعیین میشود.

ماده 3- مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، به مدت 2 سال از تاریخ صدور اعتبار خواهد داشت و با درخواست متقاضی به دفعات براي دوره‌های دو ساله قابل تمدید خواهد بود.

ماده 4- احراز هویت متقاضیان مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، از طریق سامانه شاهکار الزامی است.

ماده 5- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی موظف است یک سال پس از ابلاغ این مصوبه، گزارش عملکرد اجراي این مصوبه را براي طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه کند.[1]

 

--------------

منبع: تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی

تعداد امتیازدهندگان: 2415
مسیر کوتاه: rangine.ir/node/1191