نماد اعتماد دو ساله اما پولی شد!
صاحبان اینماد در اولین تمدید اعتبار نماد الکترونیکی خود در سال 1398 پس از رفع نقایصی که معمولا مبهم و سلیقه ای دیده می شود، با فرم پرداخت برای نماد الکترونیک مواجه می شوند که در سال های گذشته خبری از آن نبود. این هزینه حاصل مصوبه ای است که در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تصویب شده است.
طبق مصوبه ۲۸۸ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات به منظور ارتقاء کیفیت سرویس، نماد اعتماد الکترونیکی از این به بعد با اعتبار دو ساله و دریافت هزینهی ۱۷۵ هزار تومانی اعطا میشود.(تاریخ تصویب ۹۷/۱۲/۰۵)
با احتساب حداقل 53000 کسب و کار دارای نماد اعتماد الکترونیک مبلغ عائدی برای این مصوبه بالغ بر ۹۲۷۵۰۰۰۰۰۰۰ یعنی حدود 9 میلیارد و سیصد میلیون تومان در هر دو سال خواهد شد. امیدواریم این مبلغ در جهت ارتقای کیفیت سرویس و خدمات دهی اینماد صرف شود و از مراکز نظارتی انتظار میرود که به صورت دقیق محل دخل و خرج این مبالغ را مد نظر قرار دهند.
متن مصوبه 288 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات را در زیر مشاهده کنید:
بسمه تعالی
مصوبه جلسه شماره 288 مورخ 05 / 12 / 1397
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 288 مورخ 05/ 12/ 1397 با استناد به تبصره ماده واحده قانون تعیین تعرفه هاي1396 خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مصوب 20/ 3/ 1393، پیشنهاد شماره 60/278307 وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی و نوع و تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی با شناسه 13061566100 سازمان اداري و
استخدامی کشور را به شرح زیر تصویب کرد:
ماده 1- مجوز نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و با هدف شناسنامهدار کردن و احراز صلاحیت واحدهاي کسبوکار الکترونیکی، پس از احراز هویت مالک کسبوکار، قانونمندي کسبوکار، صحت کدپستی مکان کسبوکار، رعایت موارد ضروري در بستر الکترونیکی کسبوکار (ارایه پیش فاکتور یا نمایش سبد خرید، کامل و شفاف بودن فرآیند فروش/خرید، امکان ثبت شکایت توسط مشتریان، درج اطلاعات مالک کسبوکار (صاحب امتیاز نماد) و نحوه تماس، درج قوانین و مقررات مربوطه و اعلام صریح تبعیت از قواعد حمایتی مصرفکننده مندرج در قانون تجارت الکترونیکی) صادر میشود. منظور از کسبوکار الکترونیکی، کسبوکاري است که از طریق آن عرضه/ ارایه و یا فروش/خرید کالا یا خدمت در بستر الکترونیکی، با واسطه یا بیواسطه و با استفاده از وسائل ارتباط از راه دور صورت میپذیرد.
ماده 2- سقف تعرفه صدور و تمدید مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، مبلغ یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ( 1,750,000 ) ریال تعیین میشود.
ماده 3- مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، به مدت 2 سال از تاریخ صدور اعتبار خواهد داشت و با درخواست متقاضی به دفعات براي دورههای دو ساله قابل تمدید خواهد بود.
ماده 4- احراز هویت متقاضیان مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، از طریق سامانه شاهکار الزامی است.
ماده 5- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی موظف است یک سال پس از ابلاغ این مصوبه، گزارش عملکرد اجراي این مصوبه را براي طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه کند.[1]
--------------
منبع: تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی
پول می گیرند اما کو بهینه سازی خدمات
سلام
من رفتم تمدید کردم اینماد رو پول هم واریز کردم. بعد از یک روز آرم منقضی شده از روی نماد من برداشته نشد ساعت 6 و نیم عصر تیکت کردم جوابش رو ساعت 8 صبح فردا یعنی 14 ساعت بعد دادند. پس من 175 هزار تومان رو برای چی دادم؟ پشتیبانی 24 ساعته تیکتی رو خیلی از سایت ها که همچین پولی هم نمی گیرند دارند. طبق اینکه میگید راست و دروغش گردن خودتون 10 میلیارد تومان میگیرند تو دو سال نمی تونند یک پشتیبانی سریعتر داشته باشند. من از خود شما پنل پیامک دارم ساعت 1 شب تیکت پشتیبانی فرستادم تو بیست دقه جوابش رو دادید. پولی هم غیر از هزینه ناچیز پنل پیامک سه سال پیش نگرفتید. واقعا که. تازه این دولتی هست و چپ و راست از مردم پول می گیرند! الکی دل ما رو به دو سال تمدید خوش می کنند 175 میزنند به جیب
ارسال کردن دیدگاه جدید