یکی از سایت‌هایی که اغلب طراحان سایت برای الگو گیری و خرید قالب به آن مراجعه می‌کردند Themeforest.con بود. به تازگی این سایت و دیگر سایت‌های زیرمجموعه شرکت Envato‌همگی درب خود را به بازدیدکنندگان ایرانی بستند.

علت این تحریم هم تحریم‌های آمریکا اعلام شده است. در صفحه راهنمای تحریم این سایت می‌خوانیم:

US sanctions prohibit trade with certain restricted countries, such as Iran and North Sudan.

For those reasons, Envato Market cannot be used from the following countries:

    Iran
    Cuba
    Syria
    Sudan North
    Crimea

تحریم‌های ایالات متحده تجارت با برخی از کشورها از جمله ایران و سودان شمالی را ممنوع کرده است. به همین جهت فروشگاه Envato Market در این کشورها قابل استفاده نیست: ایران، کوبا، سوریه، سودان شمالی و کریمه( در اوکراین)

تازه اگر یک نفر طراح خارجی به این کشورها سفر کند باید با این شرکت تماس گرفته و تسویه حساب کرده و حساب خود را مسدود نماید در غیر این صورت درآمدهایی که از طریق این شرکت کسب نموده است همگی از بین می‌رود!

هر چند به ما امید این داده شد که پس از برجام تحریم‌ها برداشته می‌شود اما ظاهرا برجام کلاه گشادی است که دولت و ملت همگی در آن جا می‌شویم!

اما طراحان سایت و فعالان فناوری اطلاعات شاید از طرفی از این تحریم یا از عدم رفع تحریم‌های دیگر خوشحال شوند! می‌پرسید چرا؟ مدتی پیش صحبت آن بود که پس از برجام و رفع تحریم ‌ها اگر شرکت‌های خارجی مانند مایکروسافت و غول‌های دیگر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وارد ایران شوند و مثلا در کلان‌شهرها شعبه بزنند آیا کسی سراغ طراح ایرانی یا برنامه نویس ایرانی خواهد آمد! از بالا هم این خبر منتشر شد که پس از برجام از شرکت‌های فناوری اطلاعات تا 2 سال مالیات اخذ نمی‌شود تا خود را اگر بتوانند در سطح شرکت‌های خارجی برسانند. اما حالا که می‌بینیم سایت‌های کاربردی خارجی هنوز دارند تحریم می کنند امید به مشتریان ما بیشتر می‌شود.

اما برای اینکه این تحریم نتیجه عکس دهد باید شرکت‌های ایرانی که کار مشابه انجام میدهند مانند سایت راست چین کار خود را مضاعف کرده و به سرعت خود را در سطح آنها و بیشتر از آنها برسانند. امیدواریم که این تحریم موجب خیر ما شود. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد...

 

شما 3 امتیاز داده اید. تعداد امتیازدهندگان: 3997
مسیر کوتاه: rangine.ir/node/1133