مقدمه :

در بخش قبل با نحوه تعریف و استفاده از توابع در PHP آشنا شدید . در این بخش می خواهیم نحوه ارسال پارامترهای لازم به تابع را توضیح دهیم .

پارامتر چیست و چه کاربردی دارد :

پارامتر در واقع متغیری است که می توان مقدار آن را در هنگام اجرای تابع ، به تابع ارسال نمود . سپس تابع مقدار این پارامترها را در دستورات خود استفاده می کند .
هر تابع می تواند چندین پارامتر داشته باشد . مقادیری که می خواهیم به تابع ارسال کنیم تا در اجرای دستورات استفاده شوند را توسط پارامترهای تعیین شده به تابع ارسال می کنیم . فرض کنید که یک تابع عملیات جمع دو متغیر را انجام می دهد . می توانیم در هر بار فراخوانی تابع ، دو مقداری که مورد نظرمان است را توسط دو پارامتر به تابع ارسال کنیم ، تا آن دو را با هم جمع نماید . پارامترهای مورد نظر خود را به ترتیب در پرانتز مقابل نام تابع به ترتیب تعریف کرده و چنانچه بیش از یکی هستند ، آنها را با علامت کاما ( , ) از هم جدا می کنیم . در PHP لزومی به تعیین نوع داده ای پارامترها نیست .
پس از تعریف پارامترهای لازم برای تابع خود ، در هنگام فراخوانی تابع ، مقادیر مورد نظر برای هر پارامتر را به همان ترتیبی که آنها را تعریف کرده ایم ، در پرانتز مقابل نام تابع قرار می دهیم .
شکل کلی تعریف پارامترها در PHP به صورت زیر است :

Syntax <?php
    function   نام تابع ( Parameter 1 , Parameter 2 , ... )
        {
            ...
            دستورات تابع
            ....
        }
?>

مثال :
<?php
    function   My_Function ( $txt_Name , $txt_Family )
        {
            ...
            echo ( $txt_Name , $txt_Family ) ;
            ....
        }
?>


ارسال مقادیر پارامترها به تابع :

در بخش بالا نحوه تعریف پارمترها برای تابع را نشان دادیم . پس از تعریف پارامترهای مورد نظر ، باید مقادیر لازم را به تابع ارسال کرد .
برای این منظور در هنگام فراخوانی تابع ، مقادیر پارامترها را به همان ترتیب که تعریف کرده ایم ، در پرانتز مقابل نام آن قرار می دهیم . این کار را در مثال های زیر در عمل به شما نمایش داده ایم :

مثال : در مثال زیر یک تابع را تعریف کرده ایم که دو مقدار نام و نام خانوادگی را به صورت دو پارامتر دریافت کرده و سپس در هنگام اجرای دستورات خود مقدار آنها را در خروجی نمایش می دهد :

Example
< html >
  < head >
  </head>
<body>
       <?php
            function Show_Name ( $txt_Name , $txt_Family )                                                      تعریف تابع و پارامترهای لازم
                {
                   echo "My Name is : " . $txt_Name . " " . $txt_Family ;
                }
       ?>

       < p > This is a HTML Paragraph < /p >
       <?php
       Show_Name ( "Mehrdad" , "Fatahi" ) ;                                                                       فراخوانی تابع و ارسال پارامترها
       ?>

</body>
</html>

 

تعداد امتیازدهندگان: 8907
مسیر کوتاه: rangine.ir/node/129