معرفي: امروزه سامانه‌هاي متعددي براي ارسال پيامک راه‌اندازي شده‌اند. معمولاً اين سامانه‌ها علاوه بر ارسال پيامک امکانات زيادي بر اساس پنل خريداري شده، به کاربر ارائه مي‌دهند. يکي از اين سرويس‌ها به وب سرويس مشهور است. در اين سرويس شما با خريد يک پنل کاربري عمدتاً حرفه‌اي، امکان اين را پيدا خواهيد کرد که در مورد برخي رويدادهاي سايتي که داريد، پيامکي از طريق سايت شما به پنل ارسال شده و از پنل به شماره پيش‌فرض يا شماره متغير ارسال پيامکي ارسال شود.

کاربرد:

از کاربردهاي اين سيستم مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:

  1. ارسال پيامک در صورت ثبت نام کاربر جديد در سايت
  2. ارسال پيامک در صورت درخواست رمز عبور جديد
  3. ارسال پيامک در صورت بروز يک خطا در سايت
  4. ارسال پيامک براي راهنمايي کاربر براي انجام يک عمليات در سايت
  5. ارسال پيامک قبل و پس از صدور فاکتور آنلاين يا پرداخت آنلاين
  6. ارسال پيامک تشکر در برخي اقداماتي که کاربر در سايت انجام مي‌دهد
  7. ارسال پيامک پس از تأييد محتوايي که کاربري در سايت ايجاد کرده است
  8. ارسال پيامک به تمامي يا برخي اعضاي سايت
  9. و موارد ديگر...

نمونه:

به عنوان مثال شما مي‌توانيد يک شماره همراه در کادر زير وارد کنيد و دکمه ارسال پيامک را کليک کنيد تا پيامي از اين صفحه به شماره همراه شما ارسال شود.


ارسال از خط :

در کادر بالا شماره ای را که می خواهید از آن به شما پیامک ارسال شود وارد نمایید.

براي ارسال پيامک تست ، نشانگر خود را روي پنج کادر زير بکشانيد.

1

2

3

4

5

در صورتي که پيامک تبليغاتي خود را غيرفعال نکرده باشيد، به زودي پيامک ما به دست شما خواهد رسيد. ضمناً شما تنها يکبار در ساعت مي‌توانيد از اين فرم استفاده کنيد. اگر پيامک به دست شما نرسيد تا يک ساعت ديگر دوباره امتحان نکنيد.

 

گام‌هاي اوليه:

خوب براي ارسال پيامک از طريق سايت در گام اول بايد به دنبال يک پنل پيامکي باشيد که وب سرويس پيشرفته و قوي ارائه دهد. قبل از خريد پنل پيامک حتماً با پشتيبان آن پنل تماس بگيريد و درباره پشتيباني پنل از وب سرويس اطلاع بگيريد. البته بايد توجه داشته باشيد که علاوه بر قابليت پنل چيزهاي ديگري هم لازم است. پيشنهاد مي‌شود براي اتصال سايت خود به پنل پيامکي موارد زير را در نظر بگيريد، برخي از اين موارد را مي‌توانيد با تماس با پشتيبان سامانه پيامکي به دست بياوريد:

  1. آيا سامانه پيامکي، پنل مشخصي براي وب سرويس دارد؟
  2. قيمت پنلي که وب سرويس مي‌دهد، در مقايسه با ديگر پنل‌ها و ديگر سامانه‌ها چقدر تفاوت دارد؟
  3. آيا پنل پيامکي داراي وب سرويس، راهنماي برنامه‌نويس و کدهاي تعريف شده به زبان برنامه نويسي سايت شما(php,asp,...) را دارد؟
  4. آيا فرد پشتيبان سامانه پيامکي داراي اطلاعات لازم برنامه‌نويسي براي رفع اشکالات و راهنمايي شما در اتصال سايت به وب سرويس دارد يا نه؟ مي توانيد از وي بپرسيد براي اتصال سايت شما به پنل پيامکي چند مي‌گيرد. اگر بلد نباشد بر عهده نمي‌گيرد.
  5. در صورتي که از سايت‌ها و سيستم‌هاي آماده(فروشگاه ساز يا cms) استفاده مي‌کنيد، آيا سامانه پيامکي افزونه يا ماژولي براي ارتباط آسان سايت شما با سامانه پيامکي دارد يا نه؟ اگر نداشته باشد حتماً در مورد اينکه طراح سايت شما، توان ايجاد يک ماژول يا کدنويسي جهت اتصال سايت به پنل را دارد يا نه، استعلام کنيد؟
  6. آيا امکان ارسال پيامک انبوه از طريق سايت وجود دارد؟
  7. آيا سامانه پيامکي مي‌تواند پيامک‌هاي دريافتي شما را به سايت انتقال دهد؟(البته اگر شما نيازي به اين سرويس داريد.)
  8. آيا سامانه پيامکي هزينه پيامک‌هايي را که به هر دليل به مخاطب نمي‌رسد، به شما برمي‌گرداند؟
  9. و در نهايت هزينه هر پيامک در پنل خريداري شده شما چند است؟
  10. آيا از طريق سايت مي‌توان فهميد که شارژ پنل پيامکي چقدر است؟(در صورتي که به اين سرويس نياز داريد.)

بر اساس تجربه موارد فوق را مطرح کردم اما ممکن است در آينده مواردي نيز اضافه شود.

پيش به سوي ارسال پيامک از سايت:

البته شما مي‌توانيد تحقيق کرده و نکرده اطمينان داشته باشيد که شرکت رنگينه با لحاظ تمامي موارد فوق مي‌تواند پنل پيامکي کاملاً حرفه‌اي و با صرفه به شما ارائه دهد.

شما مي‌توانيد براي تست سامانه پيامکي شرکت رنگينه به آدرس sms.rangine.ir مراجعه کنيد و در صورت نياز به راهنمايي بيشتر با شماره 09191483567 تماس حاصل فرماييد.

تعرفه‌ها:

 

تعرفه واقعي بسته به کاري است که سايت شما براي اتصال به پنل نياز دارد. گاهي اوقات با کدنويسي و افزودن يک ماژول کار تمام مي‌شود و گاهي اوقات نياز به تغيير زياد در کد‌هاي سايت را دارد. بنابراين بايد در اين زمينه با شماره ذکر شده در بالا براي مشاوره رايگان تماس بگيريد.

در حال حاضر پنل‌هاي پيام کوتاه رنگينه براي سيستم‌هاي مديريت محتواي يا فروشگاه‌سازهاي زير ماژول آماده فراهم نموده است:

Wordpress ، Freer ، WHMCS ، Virtuemart ، Tomatocart ، Mpc ، Joomla ، Drupal

و راه‌اندازي سيستم ارسال پيامک در اين سيستم‌ها تعرفه جداي از تعرفه پنل نخواهد داشت.

اما حداقل شما به يک پنل پيامک و در صورت نياز به دريافت پيامک نيازمند خط اختصاصي هستيد.

- تعرفه پنل پيامک حرفه‌اي که علاوه بر وب سرويس امکانات زيادي هم دارد 100 هزار تومان است. که در صورتي که ارسال پيامک سايت شما بيش از 10000 پيامک در ماه باشد تخفيف ويژه به شما تعلق خواهد گرفت. هزينه پنل در صورت نارضايتي تا دو هفته 90 درصد(90 هزار تومان) قابل بازگشت است.

جديد: در صورتي که قبل از خريد بخواهيد اين سامانه را در سايت خود تست کنيد، ما مي‌توانيم سايت شما را به يک پنل موقتي از خودمان متصل کنيم تا پس از اتصال و تست سامانه در صورت رضايت پنل را با تعرفه فوق خريد کنيد. در اين صورت تنها هزينه ماژول‌نويسي را بايد بپردازيد که اگر از سيستم‌هاي معرفي شده در بالا استفاده کرده‌ايد همه چيز به صورت موقت رايگان مي‌شود!

- در اين سامانه اگر هزينه کامل پنل را بدهيد يک خط رايگان اختصاصي پيامک هديه خواهيد گرفت.

- هزينه ماژول نويسي و يا تکميل کدهاي سايت براي ارتباط راحت با پنل پيامکي در صورتي که سيستم سايت از موارد ذکر شده در بالا نباشد، توافقي و بر اساس سختي کار از 20 هزار تا 200 هزار تومان متغير است.